Kremgelé uten fløte

Mager juledessert- Kalorifattig- laget på kesam- Proteinrik

Næringsinnhold per servering: Kcal 84 Protein: 9,1  Karbohydrat: 8,9 Kostfiber: 1 Fett: 0,6

God lørdag folkens! Her kommer en mager og enkel dessert for den søt-hungrige. Jeg spiser MYE mager kesam med bær og  ZERoh, og da laget jeg like gjerne en dessert ut av det. Den lages på 1-2-3!

DSC_0775

Frokosten har fått dessert-look! 😉

Først så gjorde jeg feilen å ikke bruke nok vann, så vær obs på det. Personlig syns jeg ZERoh sine null-kalori drikker er fantastiske! Fun light kan også benyttes. Du tar den du liker best! 🙂

Du trenger:

2 bokser mager vaniljekesam

3 dl ZERoh.

5 ts gelantinpulver (10 gelantinplater)

8 dl vann

2 ss Sukrin Melis

200 jordbær eller andre bær

1 vaniljestang ( ja, jeg bruker nesten alltid vaniljestang, hehe. Husk Dr. oetkter sitt vaniljestangkvern)

Slik gjør du: Bland saft og vann i en gryte, tilsett gelentinpulver og varm opp (ikke kok!). Hell gelén i en form og avkjøl i kjøkeskapet. Når den er kald (ikke stiv) pisker du inn mager kesam til den er fri for klumper. Tilsett vaniljen, SukrinMelis og bærene. Sett kaldt i kjølpeskapet i ca 3-4 timer. Server! 🙂

ZEROH

Deilig saft uten kalorier! Foto: ZERoh

Ha en finfin lørdag alle sammen! Nå skal jeg gjøre 5 dag på 30 day squat challenge, og så ut på kafè med ei god venninne (tviler på de har så mye sunne desserter der…I så fall rapporterer jeg tilbake 😉 ) Blogges!

Legg igjen en kommentar

