Low- calorie bringebærkake

Rik på antioksidanter- kun 134 kcal per kake – Fantastisk smak

Næringsinnhold per servering: Kcal: 134  Protein: 10,7  Karbohydrat: 9,2  Kostfiber: 3,8 Fett: 1,3

DSC_0629

Søt og lett fristelse. Dette stykket er litt mindre enn hva beregnet i næringsinnholdet

At denne deilige smaksbomben er magrere enn andre kaker er vanskelig å tro!

Jeg elsker bringebær! Den søt-syrlige smaken, den nydelige fargen og de herlige vitaminene. Iblant digger jeg kaker også, og spesielt når ingrediensene ikke hates av kroppen min. I tillegg er denne enkel å lage. Du kan velge mellom kakeform i 24cm i diameter, eller en brødform på 1 1/2 liter.

Oppskriften gir 8 stykker.

Du trenger:

3 egg

1 dl sukrin

300g bringebær

DSC_0632

Tusen takk for kakefatet, Jane!

10 stk mandler (ca 10g)

200 g mager kesam

100 g Vanilje kesam

Vaniljestang

30 g Bake protein

50g Fibra fullkornsmel

50 g kokosmel

1 1/2 bakepulver

Slik gjør du: Sett ovnen på 200 grader. Visp egg og sukrin til eggedosis. Hakk mandlene og ha i røra. Tilsett kesam og vaniljestang. Bland kokosmel, fibra mel og bakepulver og sikt inn i røra. Hell over i smurt form og tilsett bærene og fordel dem jevnt. Stek i 30-35 min.

Enjoy! 🙂

DSC_0555

Kvernet vaniljestang fra Dr.Oetker fås kjøpt bl.a på Meny og er virkelig drøy i bruk (jeg har hatt min i 5mnd og bruker den ofte)

 

5 thoughts on “Low- calorie bringebærkake

  1. Såg kjempe godt ut!! eg elske når oppskrifter bruke ein heil pose/boks av ting. Dr ligge så mye halv og 1/3 fult i skapet som aldri blir tomt for der e kje nok te å laga d eg lagde ein gang te 😉

  2. Tilbaketråkk: Mine nøkkelingredienser | Sunne desserter

Legg igjen en kommentar

